Pieterpad dag 15

7 juli 2014 - Leuth, Nederland

Pieterpad dag 15  22.6 km

Vanmorgen vroeg uit de veren 07.00 uur, we gaan weer verhuizen. Eerst ontbijten en dan de spullen inpakken, nog even betalen het grote bedrag van 54 euro wij vinden het een koopje.

Om 09.00 uur vertrokken we, eerst naar Leuth waar wij weer gaan wandelen, de mannen door naar Wanssum.

We gingen weer de Duitse grens over, maar hier was geen lul bekennen, er stonden wel mooie huizen in Zyfflich. Een prachtig water overgestoken de Querdamm.

We kwamen op een fietspad die net geteerd was nou die wilden we niet aan onze schoenen dus maar etteren door het gras.

Hier ging het beginnen, het beklimmen van de Duivelsberg 76 mtr en rijst steil op, rete steil, op de top een bakkie gedaan, met een eigen koekie.

Door de bossen met veel stijgen en dan ook dalen, zo dat gaat in de beentjes zitten. We gingen door Groesbeek, nou die vierdaagse wandelaars hebben een makkie met de Zevenheuvelenweg, wij doen er gewoon een stuk of twaalf.

We gingen over schitterende glooiende terreinen, ook over een pad met rechts aspergesplanten en links, bleek later bladrammanas, erg mooi.

Op naar de Kiekenberg 76,7 mtr hoog en de St Jansberg 66,1 mtr hoog, Het is echt werken vandaag. We hebben nog een ijskelder gezien, die werd in vroeger tijden 's winters met ijsblokken gevuld zodat het vlees en vis houdbaar bleef.

Milsbeek is het einde van vandaag en daar zaten de mannen, goed geregeld.

Gerben de pootjes hadden het zwaar, maar na een biertje voelen wij ons weer top.

Nel de appeltaart test gaat hem niet worden, ze komen je neus uit.