Pieterpad dag 22

15 juli 2014 - Sittard, Nederland

Pieterpad dag 22 22 km

Om 9.15 uur gestart in Sittard, wij gingen de Kollenberg op langs de zeven voetvallen, dit stelt het leven van Jezus voor. Jannie zei ik hoef niet te knielen ik ben niet RK , maar José wel, dus die moest knielen. Hier worden nog eens in de zeven jaar (vraag niet waarom )  processies gehouden, komen heel veel mensen naar toe.

Hierna liepen we door het leef gebied van de Korenwolven, we hebben ze niet gezien. Maar ze zijn vast leuk.

De geneeskrachtige bron in Windraak daar heeft Jannie water van gedronken en José haar handen onder gehouden, hoorde we later dat het gewoon kraan water was.

We gingen door een prachtig glooiend terrein, het was wel werken voor de beentjes.

We gingen door prachtige grubben ( sinds 2002 geasfalteerd) dit zijn holle wegen met aan weers zijde steil oplopende wanden. Deze grubben zijn ook voor de waterafvoer welke wordt op gevangen in zinkbekkens, om te voorkomen dat huizen en dorpen onder lopen.

In Kasteel Terborgh heerlijke koffie met abrikozen vlaai.

Het was een zeer mooi gevarieerd terrein vandaag, enorm genoten.

In het Ravenbos waar we weer in een mooie afgrond keken, staat het voormalig klooster Ravenbos alwaar Jomanda healings heeft gehouden.

Het eindpunt was Strabeek net voor Valkenburg, de mannen zijn er nog geweest, niks aan allemaal hotels.

1. Gerben:
    15 juli 2014
    Nu jullie hebben Jomanda en haar instraal water niet nodig maar doen het op eigen kracht. Vanaf vandaag alleen maar mooier en vooral droog weer. Succes met de laatste loodjes
  2. Mary:
    15 juli 2014
    Wat een leuke dag hebben jullie gehad. Jose je hebt toch ook wel voor mij gebeden? En wat leuk van het water het is maar net wat je wil geloven. Hoeveel km moeten jullie nu nog,het einde is nu echt in zicht denk ik.
    Succes morgen liefs Mary
  3. Nel en John van Loon:
    15 juli 2014
    Zo te lezen was dit een mooi dagje! Hoe is het met het vergelijkend warenonderzoek m.b.t. de vlaaien?
  4. Marian:
    16 juli 2014
    Leuke verhalen, Jannie en Jos, geniet er nog van!
    Groetjes Marian