Pieterpad dag 19

12 juli 2014 - Venlo, Nederland

Pieterpad dag 26 km

Om 9.30 bij de Kapel van Genooi weer gestart, een mooi stuk langs de Maas, zo de stad Venlo in.

Het hekwerk rond het Dominicanerkapel is heel erg bijzonder, in het straatje langs de kerk ,De Floddergats, is een galerij van carnavaleske karakters in brons van Ger Jansen. Heel bijzonder om te zien.

Aan het eind van Venlo zijn we al gauw het bos in gegaan, op de grens van Nederland en Duitsland. Door een route wijziging gingen we niet door Tegelen waardoor we de koffie mis liepen.

We moesten een pad volgen wat bovenlangs liep en rechts naast ons was de afgrond, denk wel zeker 30 meter diep, bijna eng.

Wij dachten in het bos bij "café Maalbekerhöhe" daar de koffie te doen  was die dicht wat stom. Moesten we zielig op het stoepie onze speltkoek opeten.

Maar hoppa weer verder door het bos, het werd wel wat zwaar nu, de bibbers want we hebben afkickverschijnselen. Maar gelukkig om 13.00 uur kwamen we bij de "Witte Stein" daar van pure lol 2 bakkies koffie gedaan. nu kunnen we er weer tegen aan.

Na zo'n 15 km bos wil je eigenlijk wel wat anders zien.

Nou op de valreep nog 2 km op smal voetpad langs de Swalm (riviertje) hij stroomde heel hard.

De mannen zijn best druk met ons, brengen, halen, boodschappen doen, afwassen, opruimen en eten koken. Wij zijn ze erg dankbaar.

Morgen weer verkassen gaan we naar Montfort.

1. Mary:
    12 juli 2014
    Knap gedaan meiden,en dat zonder koffie gelukkig hadden jullie een gezonde speltkoek klinkt geweldig. Doe mij maar een roze koek van v d Geest.
    Nog even doorbijten en jullie missie zit erop dat lijkt mij pas echt afkicken.
    Wat fijn dat de mannen jullie zo goed verzorgen,dat is toch heel belangrijk doe ze de groeten.
    Liefs Mary
  2. Lenie:
    12 juli 2014
    Het gaat nu opschieten, meiden! Gelukkig gaat het weer de goede kant op. Droog en zonnig! Nog heel veel succes! Groetjes Lenie
  3. Gerben:
    12 juli 2014
    Dames, de halve finale van jullie tweetal is in zicht. Ik blijf het ontzettend knap vinden wat jullie presteren. Zeker met die twee verregende dagen. De rustdag was volkomen verdiend. Jullie hebben het mooie van Nederland 'van beneden' gezien. We duimen voor blijvend mooi weer de laatste week.
    Groetjes vanuit zonnig Zoeterwoude