Pieterpad dag 21

14 juli 2014 - Montfort, Nederland

Pieterpad dag 21 24 + 1,5 km

Beetje vreemd die 1,5 km maar dat was het stuk extra naar het station, waar we opgehaald werden.

Dit was het laatste lange stuk hierna wordt het alleen maar korter, dat is wel fijn.

We vertrokken om 9.00 uur uit Montfort, we hadden er zin in de voorspellingen zijn goed voor vandaag. We gingen langs bossen en maisvelden heel mooi, en toen ging het regenen nou ja zeg. Dit duurde bijna drie uur het leek wel op we met de afwasteil aan onze voeten liepen, zo sopten het, we voelden het water tussen de tenen gaan.

En raad eens elke koffietent dicht, wij werden hier wel een beetje chagrijnig van.

Zaten we op en bankie in de regen onder onze regencapés die net een tentje leek,,als je daar een foto van maakt krijg je medelijden. Dus dat deden we niet.

Vanaf een uur of één werd het gelukkig droog en zowaar er kwam een waterig zonnetje, en wij weer blij.

Lopen we in Duitsland in de fraaie natuur hebben ze een blik dazen open getrokken, pokkebeesten.

We zijn langs de langste beek van Nederland gelopen de Geleenbeek. Heel erg mooi en het water gaat razend hard, Het pad waar we op liepen had vorige week nog blank gestaan, nu is het nog modderig.

Het laatste stuk liepen we door Sittard wij voelden ons boerentrienen met die smerige schoenen.

Maar we hebben het nog steeds naar ons zin, en het einde is in zicht.

1. Mary:
    14 juli 2014
    Hoi meiden,hoe is het mogelijk dat jullie weer regen hebben gehad hier hele dag droog.
    En dan dat ongedierte wat vervelend,knap dat jullie toch doorzetten.
    Maar het einde is in zicht,nog even volhouden ik ben trots op jullie.
    Liefs Mary
  2. John van Loon:
    14 juli 2014
    Einde in zicht! Fantastische prestatie! Nog effen doorsoppen.....
  3. Gerben:
    15 juli 2014
    Dames, helaas geen mazzel met die 3 uur durende regen. Ja in het zuiden en vooral in de kleine steden en dorpen openen de meeste horeca gelegenheden rond vijven. Ze blijven wel tot heel laat open maar dat is geen troost. Wel hebben jullie weer karakter getoond. Op naar de finale dag. Wanneer is jullie laatste wandeldag?
    Gr. Gerben