Pieterpad dag 16

8 juli 2014 - Milsbeek, Nederland

Pieterpad dag 16 24 km

regen regen regen bakken regen regen regen

Na de prachtige dag van gisteren, in onze lijst op de mooiste dag, begonnen we vandaag met regen.

De start bij Het Diepen in Milsbeek, onder een afdakje regencape's aan, boterhamzakjes over de voeten om ze zo lang mogelijk droog te houden.

We liepen 7 km op een rechte weg, vonden we niet erg gewoon door stampen. Via Gennip wat een prachtig stadhuis heeft, met daarop een ooievaars nest (te nat om een foto te maken). We zijn daar maar koffie gaan drinken en hoi hoi ze hebben aardbeien schelpjes, heerlijk. Je moet je zelf toch verwennen met dit k.. weer.

Maar wij bleven vrolijk!!!

De paden in de bossen zijn vreselijk nat sommige moesten we door zwemmen met de rug zak boven ons hoofd. Zowaar op een nat pad zat een allerliefst piepklein bosmuisje, heerlijk aan een drol te snoepen, hij bleef gewoon door eten, het was zo leuk om te zien.

In Afferden kwamen we langs een leuk particulier eethuisje waar we heerlijke zelf gemaakte soep hebben gegeten, daarna met de veerboot over de maas.

Nu nog zo'n km of vijf door het bos en tussen de maasheggen en dan zijn we in Vierlingsbeek. Geen minuut droog geweest, het water loopt uit de schoenen maar we hebben heerlijk gelopen.

Deze dag is de natste dag.

Mannen zijn met de auto naar Duitsland geweest en hebben de drank voorraad aan gevuld. Ook heel belangrijk.

1. John van Loon:
    8 juli 2014
    O, jullie lopen op drank!?
    En maar blijven lachen in die zielige capes....
    Ik wens jullie nog veel mooi weer!
  2. Mary:
    8 juli 2014
    Ach wat zielig dat weer,maar er komt weer goed weer aan dus verstand op nul en lopen maar.
    Jullie hebben in ieder geval prachtige regencapes, hebben jullie niet voor niets mee genomen.
    Hier was het ook slecht hoor schrale troost maar toch.
    Groeten aan de mannen liefs Mary