Pieterpad dag 14

6 juli 2014 - Beek Gem Montferland, Nederland

Pieterpad dag 14  25.8 km.

Het weer ziet er goed uit, wat wolkenvelden en blauwe stukken, het nieuws meldt  droog aan deze zijde van het land, in het westen kan een bui vallen, wij zitten goed.

Vanuit Beek gelijk weer het bos in mooi, er was ook een blik mountainbikers open getrokken, wat een sport berg op berg af zwaar hoor.

Op naar Hoch Elten, daar is de echte Duitse Kafee in een tasse, lekker.

Weer op pad kwamen we langs Drususbronnen, nou wij wilden dat wel zien.

Er was een man de vlaggen aan het ophangen, dus open was het. De kosten 1 euro pp kunnen wij best betalen. Zegt die man het is nog gesloten vanaf 13.00 uur open dus zeggen wij we mogen toch wel even in de put roepen 'hoe heet de koning van Weezel ? NEE ik ben heel consequent daarin, zeker voor Pieterpad wandelaars. NOU JA ZEG die Lul val in je put.

Op naar Spijk daar komen we in het rivieren gebied. We liepen langs de Boven-rijn, heel mooi en weer heel anders. Ik denk 8.7 km op de dijk, er voeren heel grote rijnaken...

Bij de voetveer zagen we een man met een hondje, zij gingen ook mee op de brommer, zet die man zijn helm op en het hondje een gebreide muts met pompoen,geen gezicht wel lachen.

Het veer vaart naar Millingen aan de Rijn duurt  een kleine 10 min, maar toch leuk.

Daar gegeten en toen door Millingen en daar was een oldtimer show, er stonden plaatjes bij, en een hoempapaband.

Over een boerenpad die droog was, en geen regen dit keer, heel fijn.

Einde vandaag in Leuth, en zowaar daar was ook een fanfare aan het spelen.

Wij dachten wat een verrassing hebben de jongens voor ons, een fanfare omdat we nu minder dan 200 km te gaan hebben.

sÁvonds uit eten, heerlijk. Toen brak er een bui los het ging even van jetje. Een mooie afsluiting van de eerste week het is hier FANTATISCH.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gerben:
    6 juli 2014
    Weer een mooi verslag dames en geen letter over vermoeide benen. Jullie zijn het Nederlandse twee-tal in de kwartfinale en op naar de halve finale. Hulde!
  2. John van Loon:
    6 juli 2014
    Nog < 200km....dat schiet lekker op!
    Jullie hebben die vent toch zeker helemaal in die put geflikkerd!
    Lul is trouwens een perfect echo woord!
  3. Nel en John van Loon:
    6 juli 2014
    Lul is wel een populair familiewoord, en wordt al vroeg gebruikt... Wanneer je aan Siem vraagt waar hij is geweest, krijg je te horen: Apenlul!
  4. Jelle:
    6 juli 2014
    Jullie lopen lekker door zeg! leuk ook om de foto's te kijken. zijn mooie gebieden zeg. en dat gewoon in Nederland.
  5. Mary:
    7 juli 2014
    Mooie dag meiden,wat een sukkel van de echoput,maar gelukkig laten jullie daardoor niet afschrikken.
    En een fanfare jullie maken genoeg mee onderweg,saai is het zeker niet.
    Veel wandelplezier en tot lezens liefs Mary