Pieterpad dag 9

1 juli 2014 - Rheezerveen, Nederland

Pieterpad dag 9  26 km

Allemachtig wat is Nederland prachtig!!!!!!!!!

Zo als jullie zien hadden we er echt zin an, wat een mooie afstand vandaag.

Van uit Rheeze door prachtige bossen, we hebben denk wel 17 km door het bos en de heide hebben gewandeld.

Het fijne van deze dag was dat het droog was, wat een verademing om de cape's in de tas te houden.

Bij de stuw van Junne koffie drinken, dat was wat koud pal op de wind en net geen zon, tweede bakkie maar even uit gesteld tot we een behaaglijker  plekje vinden.

Vlak bij Stegeren woont een heel aardige boer, hij had langs de weg een koelbox neergezet waar je voor een kleine vergoeding een yoghurtje, blokje kaas of fris kon kopen. We hebben in het boekje hartelijk bedankt voor de service.

Mooi stukken langs de Vecht gelopen, bij Ommen een beetje moeten zoeken, maar dat kwam ook goed.

Het is wel heel raar er zijn heel veel dode armen rond de Vecht (hoe zou dat nou komen?).

De uitzichttoren van Besthmen beklommen die was 100 treden hoog en 100 treden naar benee, dat voel je in de pootjes.

Jannie had ineens last van broekeberen het bos werd er stil van hahah.

Toen dachten we nog één etappe van 6 km moet te doen zijn.

Gaan we klimmen en niet zo zuinig ook de Archemerberg van 75 meter hoog en een beetje rul zand, uitstekende boom wortels dus wel opletten.

Maar er stonden heerlijke bosbessen dat is snoepen geblazen.

Nog langs de dikke steen die til je niet op.

Nog een stukkie en we zijn in Lemele

De mannen gebeld om ons te halen.

Ook Koos en André hebben vandaag een fijne dag gehad ze hebben zich getrakteerd op een lekkere kip dat was smullen..

Groetjes Jannie en José

1. Herman Klein:
    1 juli 2014
    heel leuk om jullie blog te lezen , en we hopen dat vanaf nu de capes in de tas kunnen blijven .Veel succes verder
  2. Gerben:
    1 juli 2014
    Beeldend geschreven, ik beleef het een beetje mee.
    Vooral dat zo fijn door de bossen en heide lopen. Ik had die 100 treden op zeker overgeslagen. Maar ben dan ook geen bikkel zoals jullie. Vandaag maar een golfrondje gelopen, ook niet mis hoor.....
  3. Jelle:
    1 juli 2014
    Hoi leuk om jullie blog te lezen. Veel succes nog met lopen.
  4. Nel en John van Loon:
    1 juli 2014
    José, ben je nog niet om ver geblazen door Janny?
  5. Nelleke:
    1 juli 2014
    Jose en Janny nog veel wandel plezier, leuk om jullie te volgen
  6. Lenie:
    4 juli 2014
    Broekeberen, ja? Was het weer zo ver? Jannie heeft daar heel Mallorca mee stil gekregen!