dag 3 Pieterpad
12 mei 2014 - Haren, Nederland
Dag 3 Pieterpad verslag. 18.2 KM
Voor diegene die een berichtje hebben geplaatst, Hartelijk dank, leuk om de reacties te lezen.
Stipt 08.00 uur uit de veren, en een lekker ontbijtje gedaan.
Om 09.00 uur vertrokken naar het eindpunt van gisteren, dat was niet zo ver dus we gingen om 09.30 uur van start.
Ook Jose heeft één klein plekje op haar voet maar de blaar pleister werkt heel goed.
We begonnen enthousiast zonder cape dat duurde 10 min en aan dat ding.
Het was vandaag net petje op petje af, cape aan cape uit.
We liepen op veel onverharde paden,waar heel veel plassen waren dus moesten we slalomen wat het wel zwaarder maakte.
Prachtig mooie natuurgebieden en poelen waar veel kikkers zaten, soms kon je geen verschil zien tussen poel en pad SPANNEND, maar we hielden de voeten droog.
Tijdens de koffie pauze in Paviljoen Appelbergen konden we genieten van een specht die daar lekker zat te snoepen uit de pot pindakaas, misschien niet voor hem maar hij vond het wel lekker.
Na een spannende tocht door het bos waar de bewegwijziging weg was hebben wij vrouwen toch de goede route gevonden, en dit was best moeilijk!
En hier zijn de eerste hunnebedden, ingeklemd tussen twee zeer oude boerderijtjes met en paadje van 50 cm breed, het is dat er een bord stond anders hadden wij dit zomaar gemist.
Verder door Zuid Laren, waar prachtige huizen en tuinen zijn.
Nu nog door Dennenoord, een krankzinnige en zenuwlijders oord, het was er erg mooi.
Na nog een half uurtje en een goed gesprek tussen ons hebben we besloten te stoppen voor vandaag. Het volgende stuk gaat weer door bossen en velden over onverharde wegen, wat varieert in zand, schelp, modder en water al met al loopt dit toch wat moeilijker en was het niet mogelijk om ons op te pikken daar deze wegen ook niet met de auto te bereiken zijn.
En we voelden nu ook onze benen, die zo hard hebben gewerkt. Dankdankdank.
Andre en Jelle hebben ons op gehaald en in gezwinde spoed naar de plaatselijk banketbakker, die heeft heerlijke gebakjes.
Dit was smullen bij een kopje thee.
We beschikken over een bad, lekker voor de spieren, daar maken we graag gebruik van.
Nog een lekkere maaltijd en we kunnen terug kijken op een mooie dag.
Als je wilt reageren graag via deze reislog, dan kunnen wij het gelijk lezen
Foto’s
2 Reacties
-
Bianca:12 mei 2014Heel leuk om jullie reisblog te volgen ga zo door dames .
-
Tjade:13 mei 2014Jullie gaan nog steeds hartstikke best zo te lezen! En het weer gaat ook wat beter worden! Groetjes!
