Dag 2 Pieterpad

11 mei 2014 - Garnwerd, Nederland

Het verslag van onze tweede wandeldag. 22 KM

Om stipt 08.00 aanwezig voor Moederdag ontbijt, verse jus en een gekookt eitje en lekker brood.

We vertrokken om 09.00 naar Garnwerd het eindpunt van gisteren.

Het  regende dus gelijk de regen cape's aan.

Het was een prachtige wandeltocht over mooie paden langs water en door natuurgebieden.

Na een uur ging het zonnetje toch even schijnen, dat was heerlijk de temperatuur schoot omhoog, de cape's konden zowaar even uit.

Jannie had vanmorgen een heel klein blaartje maar die konden we met een blaarpleister goed bedekken geen centje pijn.

We zijn langs heel veel kerkhoven gelopen die op wierden liggen en zowaar aan de buitenkant van een kerk was een toilet, daar maken wij zeker gebruik van. (we zijn wel zeikers) Dit kerkje is gebouwd in de 13de eeuw. Heel erg mooi.

Het water waar langsliepen was het Reitdiep het meanderde door het landschap.

We gingen dwars door Groningenstad, het HOOSDE we hebben er niet veel van gezien, aan het aantal fietsen te zien is het een echte studentenstad.

Aan de pakhuizen is te zien dat het een handelsstad was, erg mooi maar zo nat.

Wij worden natuurlijk wel ondersteund door onze mannen, dit weekeinde door Andre, Koos en Jelle.

Zij brengen ons elke dag naar het begin punt en halen ons weer op aan het eind van de dagmars.

Het eten en drinken daar zorgen zij ook voor, Koos is zondagavond na een heel beste maaltijd bij de chinees weer op huis aan gegaan.

1. Lenie:
    11 mei 2014
    Oke, deel 2 klinkt ook nog steeds goed hoor! Lekker zonnetje tussen door, dat geeft de burger moed. Hou vol, dan hou ik vol om jullie leuke stukjes te lezen en foto's te bekijken! Groetjes van een bewonderaar!
    X Lenie
  2. Krista:
    11 mei 2014
    Waarom een wc ladies... Jullie hebben toch die leuke roze nepplassers
  3. Mary:
    11 mei 2014
    Meiden wat knap van jullie om met dit hondenweer toch zo blij te kiijken.Leuk de foto's erbij,en dan aan de korte broek chapeau.
    Wat grappig die spreuken,echt boeren wijsheid.
    Ga zo met de reisblog,ik geniet ervan liefs Mary
  4. Paula van der Voort:
    Hoi Janny en José,

Leuk om jullie zo te volgen! Jullie zijn wel echte bikkels hoor. Van Piet Paulusma begreep ik dat de vooruitzichten beter zijn. Gelukkig maar! Veel succes morgen ! X
  5. Nel en John van Loon:
    Hoi meiden,
    Dat wat een nat begin... kan nu alleen maar beter worden..... Zo te lezen zit het met de catering ook helemaal goed.
    Janny, dat woord meanderen...kwam mij bekend voor..... :-)
    Succes morgen en ik duim voor goed weer!
  6. Coby:
    12 mei 2014
    Oei, dames. Een stevige start, kan alleen maar beter worden na zo'n ' moederdagbui'
    Alle succes!
  7. Henriette:
    12 mei 2014
    Hoi meiden, heel veel succes en ik ga duimen voor mooier weer!!!
  8. Ada:
    12 mei 2014
    Wat een bikkels, het mooie weer komt er aan hoor. Veel plezier!!!