Dag 4 Pieterpad

14 mei 2014 - Schipborg, Nederland

Dag 4 Pieterpad verslag 25 KM

Het wordt vandaag weer een dag met veel onverharde paden hopen dat ze wat minder baggerig zijn.

Om 09.30 uur zijn we weer uit de auto gezet, we hebben er zin in, het beloofd goed weer te worden bescheiden temperatuur, met en kleine kans op regen joepie.

We starten bij Schipborg en gelijk het zandpad op, al gauw kwamen we op de Gasterse duinen. Prachtige paden sommige nat, vies en ook met vlonders door moerassig gebied. Hier vonden wij  de bloeiende orchidee de brede orchis, heel mooi. Via Gasteren naar Ballooërveld, prachtig natuurgebied met heuvels en woeste heide. Hier kregen we toch een paar felle buitjes.

Bij Rolde aangekomen zijn we naar het museum "Het land van Bartje" geweest. Dit was wat oudbollig maar ze hadden lekkere tomatensoep met ballen Jannie 2 en Jose 1 smullen!!!

Langs de hunnebedden over een oude spoorbaan weer verder.

Daarna werd het echt spannend eerst en vies zandpad en daarna over verscholen overstapjes, waar Jose haar rok te strak voor was en hem helemaal op moest heisen, maar wel lachen.

In het Gasterveld zijn we enigszins het spoor op de kaart bijster geraakt, gelukkig niet verdwaald maar de mannen zaten heel ergens anders. Leve de mobiele telefoons kan je elkaar weer vinden. Maar nu waren wij te laat, eigenlijk voorbij biertijd, maar de mannen streken hun hand over het hart we kregen toch bier ( en zij ook).

We waren wel moe, beetje zere beentjes.

Tot donderdag

1. Mary:
    14 mei 2014
    Fijn meiden dat het weer wat beter was,leuk dat jullie ook oog voor de natuur hebben.
    Volgend keer graag een foto erbij ha ha.
    Hoe is het met André z'n kuit,ik hoop beter.
    Fijne dag morgen liefs Mary
  2. Lenie:
    14 mei 2014
    Hahaha, we kregen toch een biertje! Zou mooi zijn, zeg! Klinkt allemaal erg spannend, die tochten van jullie! En nog leuker om het op deze manier te volgen.... ^_^
  3. Bianca:
    14 mei 2014
    Jullie zijn toppers doe het jullie niet na en het mooie weer komt er aan gr
  4. Nel en John van Loon:
    Hoi wandeldiva's.
    Zo te lezen hebben jullie er geen moeite mee dat je 's ochtends uit de auto wordt gezet..... en hebben jullie het wandelvirus al aardig in de genen zitten... :-)
  5. Sjaak:
    15 mei 2014
    wat goed dat jullie zo lekker opschieten.
    kijken jullie wel uit want jullie komen nu in het gebied van de twee reuzen Ellert en Brammert en die zijn gek op jonge meiden.
    sterkte
    Sjaak
  6. Marjolein:
    16 mei 2014
    Gaaf hoor zo'n tocht! hele belevenis, prachtige natuur: Nederland is heel mooi als ik de foto's zo zie. Petje af voor jullie. Sterkte met de laatste loodjes (voor deze ronde); het biertje na afloop smaakt dan vast des te beter!